Nov 20, 2011

20112011

20. 11. 2011 - 2060 days. Alhamdulillah. <3

Syukur Alhamdulillah.
 Dikala tarikh yang lawa ini, aku masih diizinkan berada dibumi Allah ini. 
Syukur Alhamdulilah jugak, 
Pada tarikh ini dah masuk 5 tahun, 7 bulan, 2 minggu, 6 hari 
bersamaan 2060 hari we are together. Alhamdullilah. 
Banyak dah di alami. Sometimes, banyak gaduh daripada baik kan.
 But I know, thats what we call, lumrah kehidupan. 
Insyaallah, kalau ada jodoh tidak kemana kan. :) 

Well, disebalik tarikh ni, tak ada apa - apa maksud tertentu pun, maksudnya cuti ku dah berakhir ada lah. hehe . Esok aku dah nak balik Machang balik. Wah wah wah ** asal tetiba  rasa excited ni ? Biasanya balik Machang, sedih je memanjang kan. Hmm, sedih tu ada jugak kot, tapi bila difikirkan balik, tugas ku diusia muda ini untuk belajar. so, aku harus selesaikan tugasku dengan kembalinya ke machang. hehe. Actually, hari jumaat hari tu lagi kot aku nak balik machang, tapi tetiba tak jadi pasal my sis , tini. balik rumah after jawab exam spm macam tak berapa nak okay je. So, aku fikir. aku harus berada dirumah untuk menemaninya walaupun dah terasa amat bosan dah kat rumah kan. hehe, Lagipun, ada budak tu nak ambik stpm hari ini ni, mama pun cakap. kita pergi support lah kat dia sebelum exam tu. So, aku pun fikir. macam ada hikmah lah jugak kan aku tak balik Machang lagi. * ayat tak boleh blahh, macam dah tak sabar gila kan nak balik machang, nanti balik machang sibukk nak balik rumah pulak kan. Hmm, ni lah manusia. :) 

Haa, actually, aku macam ada something nak share. Beberapa minggu ni kan, aku ada lah duk stalk punya stalk, tengok ramai jugak senior aku ni dapat ambik fast track . Wah ! Best gila kann. Cepat je ambik degree. Ramai yang tanya, ehah tak dapat ke FT ? tak mintak ke FT ? asal tak apply FT ? Grr, lenguh nak menjawab. Wahai makcik - makcik , pakcik - pakcik sekalian. I baru sem 2 , masuk ni sem tiga. sem depan I baru boleh apply fast track . Okay ?  cakap pasal fast track, ada lah I sembang - sembang dengan mama. I pun confius sebenarnya nak buat tak fast track. Kalau buat fast track , cepat memang cepat, tapi tak ada lah kan sijil diploma tu, ada orang cakap. nanti kalau tiba - tiba kantoi di jalanan. nauzibillah lah tu,  I just kata je  ni, rugi jugak. Tapi bila difikirkan balik, dia tawarkan kos yang berkaitan dengan apa yang kita dah ambik sekarang ni kan, nak tak nak, dah nanti kalau degree kita ambik kos tu jugak , kita kena belajar jugak kan walaupun susah kan senang.Sama lah kalau kita ambik fast track pun kan.  Macam orang kata lahkan, belajar mana tak susah. Hasih, pening - pening. T.T

No comments:

Post a Comment